SEITSE asja, mis mind Sinu kinnisvaramaaklerina absoluutselt ei morjenda

 

1. Kui Sa esitad palju või liiga palju küsimusi. 

Kas on üldse olemas sellist formulatsiooni nagu palju või LIIGA paljude küsimuste küsimine? Mida rohkem küsid, seda rohkem see näitab mulle, et oled pühendunud, mõtled kaasa ning püüad enda jaoks vastusest lähtuvalt pildi kokku panna. Mõistan, et see on oluline aspekt protsessi juures, mis aitab muuta mõneti uudse kogemuse turvalisemaks, läbipaistvamaks ja arusaadavamaks. 

Turvaline orienteerumine kinnisvaramaastikul eeldab väga head kombot teadmistest, protsessidest ja seadusandlusest, seda nii üüri, müügi või ostusoovi puhul. Kui Sa sellega igapäevaselt ei tegele, on minu poolt rumal eeldada, et tunned seda kombot paremini, kui oma vasaku käe viite sõrme. Ära karda küsida! Pigem valmista end ette selleks, et mõelda välja uus küsimus, sest mu olemus ja loomus ei luba jääda vastuseid võlgu :) 

2. Kui kvalifitseerid omalt poolt esitatud küsimuse automaatselt sektsiooni ".. rumal küsimus".

Miks küsimuse olulisust pisendada? Mina igal juhul kahtlen selle eksistentsis sügavalt. Tihtipeale väljendab see mingis küsimuses olevat ebakindlust ja reaalse praktilise kogemuse või teoreetilise osa puudumist. See aga ei kvalifitseeri minu jaoks ei küsimust ega selle küsijat kuskile rumalasse kategooriasse. Näen siinkohal pigem enda vaatest ideaalset võimalust harimise, kogemuse jagamise ja selgitamistöö osas, olulist rolli kannab ka taustinfo. 

Näiteks, eilne küsimus Kliendi poolt automaatselt samasse kvalifikatsiooni lahterdatuna: "kuidas sõlmida TV- ja internetilepingut?". Kui puudub varasem kogemus ja tegu on Sinu esimese koduga, siis see küsimus ei ole rumal ning minu ülesanne on Sind selles valgustada. Ära pisenda enda jaoks olulisi küsimusi rumalateks.

3. Kui meie esimesel kohtumisel/objekti ülevaatusel on Su kodu sassis või Sa pole veel jõudnud suurpuhastust/koristust teha.

Ära muretse, kodu ei ole muuseum. Saladuskatte all võin öelda, et ma ei ela ise ka pidevalt muuseumis. Üks pikakarvaline kass ja kaks last toetavad muuseumiks mittemuutumist põhimõtteliselt võrdsete panustega. Esimesel ülevaatusel keskendun pigem üldisele informatsioonile: üleüldine seisukord (kulum), planeering, mugavused/lisad, asukoht ja kõrvalkulud/ülalpidamiskulud. Mul on võime ja oskus näha suurt pilti, eemaldades sealt kõik ebavajaliku. Põhjalikult koristatud kodu jäta rahuliku südametunnistusega silmailuks meie tulevastele ostu või üürihuvilistele.

4. Kui Sa soovid teist või kolmandat korda objekti üle vaadata.

Mul ei ole kahju, see on üks väga oluline protsessi osa minu tööst ning kui küsitakse, pakun seda võimalust suurima hea meelega. Küll aga olen tähendanud, et Ostjad tunnevad end vahest selles punktis küsides ebamugavalt. Ma ei oska öelda miks, aga reaalset selleks mingit põhjust ju ei ole? 

Kodu ostmine on suur asi, suur otsus ja suur väljaminek. Kõikide eelduste kohaselt tugeva pikaajalise vaatega tulevikku suunatud tegevus, pühendumus. Kui soovid teistkordselt tulla, kas siis üksi või koos taustajõududega (vanemad, sõbrad, ehitusekspert jne), siis ära pelga küsida.

5. Kui Sa muudad oma meelt selle osas, millist kodu Sa otsid.

See on täiesti normaalne, kui alustame otsinguid. Mida rohkem erinevaid objekte ja võimalusi näed, seda selgemaks saab soov isiklikest vajadustest ja nõudmikstest. Nendest, mille osas oled valmis tegema allahindlusi ning mille osas kindlasti mitte. Kuna elu meie ümber on pidevas muutumises, siis on igati võimalik et protsessi jooksul muutuvad vajadused, sh. ka eelarve kodule. 

Näitena lugu sellest, kuidas koduvahetusprotsessis sai Kliendi eelmine kodu müüdud. Plaan A ehk algne visioon oli meil leida uus kodu 1-2 toalise korteri näol, Kalamajas või Kopli liinide kandis. Elu on aga täis muutusi ning tahes-tahtmata, teeb omad korrektuurid. Seetõttu tuli teha ka meil muutus otsitava kodu osas, kus Kalamajas või Kopli liinidel asuvast sai hoopis väike armas koduke Saaremaal.

6. Kui kaua kulub aega Sul õige kodu leidmiseks.

Minul aega on, ma ei plaani niipea oma mantlit varna riputada. Mul on olnud ostukliente, kellega oleme leidnud õige objekti mõne nädalaga ning ka maratoni sarnase pikkusega teekondi. Minu jaoks on oluline, et oleksid oma otsuses kindel. Kui jääb "õhku" mistahes kahtlus, siis jätkame otsimist. Minu eesmärgiks pole survestada või tagant kiirustada, fookus on lõpppunktil - selle õige kodu leidmisel.

Minu kõige pikem ostukliendi teenindamise protsess kestis kokku kaks aastat. Selle perioodi peale voolas suur hulk jõeveest merre, üle sai vaadatud väga suur hulk erinevaid eramaju Viimsis, Haaberstis ja Nõmmel ning sõidetud sai suur hulk lugematuid kilomeetreid. See miski x-faktor, millest Kliendid kodu ära tundmisel räägivad, jäi igal objektil puudu... Kuniks lõpuks jõudsime Nõmmele ja selle õige koha äratundmine toimus iseenesest ning vaid minutitega.

7. Kui Sa ütled: "EI"

Olgem ausad, müügiinimeste elu koosnebki laias laastus "jah" ning "ei" dünaamilisest duost. Kui see ei ole Sinu jaoks õige kodu, siis EI on ka vastusevariant ning sellel eitaval vastusel on alati mingi ratsionaalne tõlgendus all.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teretulemast! ❤

Koduvahetus aka lugu sellest, kuidas kingsepp kingi vahetas